Od kilku lat w biznesie jest kultywowana tradycja i niezmienione receptury od lat. Czy jest to dobry pomysł na połączenie innowacyjnej usługi lub przedsiębiorstwa z tradycją? Odpowiedź nie może być jednoznaczna, ponieważ konsumenci są różni.

Jedni wolą stabilizację, zaś inni wolą próbować co chwilę czegoś nowego. Jeżeli chodziłoby o produkty spożywcze, wrażenie robi na konsumencie z pewnością fakt, że jest to ta sama receptura od na przykład 150 lat.

Ale czy tak samo jest z usługami? Z usługami sprawa się komplikuje – to co było aktualne 150 lat temu, obecnie jest niepotrzebne, na przykład wysyłanie telegramów – teraz prawie wszyscy mają telefony stacjonarne lub komórkowe – dzięki temu można szybko i sprawnie poinformować inną osobę w szybki sposób. Wrażenie na konsumencie z pewnością zrobi kultywowanie tradycji, na przykład obietnica lojalności od 150 lat.

Wydaje się, ze innowacja jest sprzeczna z kultywowaniu tradycji, ale z pewnością kreatywny przedsiębiorca wymyśli, jak połączyć te dwa zagadnienia w taki sposób, aby zachęcić klienta do kupna innowacyjnej rzeczy lub usuługi.